Social Media, kracht of kruis?

Categorie:

Beschrijving

Zoiets…maar dan dan toch anders

Ja hoor….daar gaat ie weer. Voor de zoveelste keer vandaag wordt de mobiel door ditmaal mijn chocobruin gelokte klant demonstratief uit de tas gehaald; Ik heb iets gevonden op social media en zo wil ik het graag. Die rosé kleur vindt ik geweldig op deze foto. Maar niet te, gewoon een glansje erop. Ja hoor natuurlijk, Harry Potter tovert jou om tot dat ultieme plaatje, schiet door mijn hoofd. Maar liefst een half dozijn foto’s passeren de revue. Een beetje van deze foto en misschien zoiets als die….zoiets. Mooi woord…zoiets. Ook wel te vervangen door; ongeveer, een beetje, soort van. In ieder geval kan je er alle kanten mee op, het is maar hoe je het zelf invult.

En of we het begrijpen

Oké dus een lekkere korte achterkant begrijp ik? Nee, nee, niet te kort, iets langer laten graag. Hmmmmm, oké dus niet zoals de foto denk ik direct. En de lok op de foto, vraag ik, super leuk hoor en natuurlijk en natuurlijk wil je die graag, maar met jouw weerborstel is het vragen om problemen vrees ik. En dit is geen kwestie van even droog wapperen na het douchen. Uhm ik wil er niet al te veel aan doen. Beetje styling product en hoppa klaar. Weinig tijd, snap je? Nou en of, ik snap het helemaal!

Mag er een filtertje over?

Abracadabra, lang leve internet. Kapsels in vorm en kleur worden uitgezocht waarbij de klant zelden bedenkt of het wel of niet haalbaar is in resultaat. Zoveel mensen zoveel wensen. Ik heb, om zachtjes uit te drukken, moeite met foto’s, simpelweg vanwege het gegeven dat het vaker voor teleurstelling kan zorgen dan voor succes. Er wordt door onze klant geen rekening gehouden met structuur, textuur, lengte, gezichtsvorm etc etc. Er wordt gezocht naar de ultieme wens; met dit kapsel wil ik graag door het leven gaan. Het liefste met het bijbehorende gezicht op de foto erbij vermoed ik. Dat een foto statisch is en vanaf een kant geschoten, met de juiste belichting en zonder externe invloeden wordt niet over nagedacht lijkt wel. En dan heb ik het nog niet over het gegeven dat het veelal mooie, jonge mensen zijn die schitteren op het internet. En bij te weinig schittering dan zorgt photoshop of een filter wel voor de gewenste sparkle.

Analyse & Advies

Ik hoor collega kappers al zeggen dat het toch fijn is om via foto’s een beetje te weten wat de klant wil. Natuurlijk, daar zit wat in. Het is een keuze. Ik ben er van overtuigd dat een goede analyse van structuur, textuur, lengte, persoonlijkheid en natuurlijke valling het aller aller belangrijkste is. Een optimale kennis van kleurenleer en gradatie. De uitdaging om als professioneel kapper met een individueel goed passend advies komen, daar ligt de kracht. Eentje die je waar kan maken, die klopt en succes garandeert. Zie haren als werkmateriaal en haal er met jouw technische kennis, ervaring en expertise de mooiste vorm of kleur uit.

Analyseer, adviseer en communiceer en laat de plaatjes zoveel mogelijk achterwege. Vooruit, in geval van een inspiratieloze dag achter de hand 😉 Zoiets!

 

 

Beoordelingen

Er zijn nog geen beoordelingen.

Wees de eerste om “Social Media, kracht of kruis?” te beoordelen